Toamna anului 2024 a venit cu facturi medii de 537 de lei pe lună pentru români, potrivit unei analize bazate pe 4,6 milioane de facturi procesate prin un-doi Centru de Plăți. Costurile au inclus gaz, electricitate, întreținere la asociațiile de locatari (sau apă-canal și salubritate) și servicii de telecomunicații.
Cele mai mari facturi în perioada Sep – Oct – Nov 2024: întreținerea la bloc
Cheltuielile pentru asociațiile de locatari au fost cele mai mari în această toamnă, cu o valoare medie de 217 lei. Astfel, locuitorii de la bloc, care au avut de plătit gaz, electricitate, întreținere și servicii de telecomunicații (TV, telefonie, internet), au avut o factură lunară totală de 542 de lei. În schimb, cei care locuiesc la casă au achitat în medie 532 de lei, facturile acestora acoperind gazul, electricitatea, salubritatea, apa-canal și telecomunicațiile.
Facturile de utilități, mai mari la bloc decât la casă
Cheltuielile pentru utilități au atins niveluri maxime în luna noiembrie, când locuitorii de la bloc, care au achitat facturi pentru gaz, electricitate, asociații de locatari și servicii de telecomunicații, au plătit, în medie, 581 de lei. În aceeași lună, persoanele care locuiesc la casă au avut facturi cumulate de 557 de lei, incluzând costurile pentru gaz, electricitate, salubritate, apă-canal și telecomunicații.
În lunile anterioare, cheltuielile au fost mai mici:
În septembrie, locuitorii de la bloc au achitat 514 lei, iar cei de la casă 510 lei.
În octombrie, facturile au crescut ușor, ajungând la 531 de lei pentru bloc și 528 de lei pentru casă.
Gazul, principala cauză a fluctuațiilor
Un factor important care a influențat variațiile de costuri între luni este factura de gaz. În noiembrie, factura medie la gaz a urcat la 150 de lei, comparativ cu 94 de lei în octombrie și doar 82 de lei în septembrie.
Toamna anului 2024 a scos în evidență nu doar variațiile sezoniere ale costurilor la utilități, ci și diferențele semnificative între cheltuielile locuitorilor de la bloc și cele ale celor de la casă. Dacă începutul sezonului a adus facturi mai moderate, spre finalul toamnei, odată cu creșterea consumului de gaz, cheltuielile au înregistrat o creștere notabilă.
Analizele efectuate pe un eșantion de peste 6,5 milioane de facturi (incluzând facturi de apă-canal, curent, gaz, asociații de locatari, salubritate, termoficare, TV, telefonie și internet), procesate prin magazinele partenere un-doi Centru de plăți, confirmă că tendințele observate în vara anului 2024 se mențin și în intervalul iunie-august. Astfel, apar …
un-doi Centru de Plăți își consolidează portofoliul de servicii financiare prin includerea unui nou partener de renume: Ocean Credit. Începând cu 2 septembrie, clienții pot achita ratele creditelor contractate de la Ocean Credit direct prin aplicația un-doi sau în rețeaua extinsă de peste 11.000 de magazine partenere din întreaga țară. …
Conform unei analize bazate pe 4,5 milioane de facturi procesate prin un-doi Centru de Plăți, românii au achitat, în medie, 540 de lei pe lună pentru utilități în timpul verii anului 2024. Aceste costuri au inclus facturi la gaz, electricitate, asociații de locatari (sau salubritate + apă – canal) și …
un-doi Centru de plăți lansează o nouă funcționalitate menită să simplifice plățile în cadrul aplicației un-doi: reîncărcarea automată a cartelei PrePay!Utilizatorii aplicației pot seta acum reîncărcarea automată a cartelei PrePay o singură dată, iar plata se va efectua automat în fiecare lună. Iată care sunt principalele avantaje: Setarea este simplă …
Ai un magazin? Dorești să oferi un portofoliu diversificat de servicii clienților tăi?
Cu un-doi Centru de plăți oferi clienților tăi posibilitatea de a achita facturile de apă, gaz, electricitate, telefonie direct la tine în magazin. Pe lângă plata facturilor, cu un-doi poți oferi și asigurări, roviniete & încărcare electronică.