Întrebări frecvente Comercianţi

Intrebari frecvente comercianti

Vanzare Servicii incarcare electronica:
6190 – Alte activitati de telecomunicatii
Vanzare cartele preplatite cu numar:
4778 – Comert cu amanuntul al altor bunuri noi, in magazine specializate
4742 – Comert cu amanuntul al echipamentului pentru telecomunicatii in magazine specializate
Servicii Incasari Plati Facturi
8291 – Activitati ale agentiilor de colectare si a birourilor (oficiilor) de raportare a creditului
Serviciul de roviniete
4618 - Intermedieri in comertul specializat in vanzarea produselor cu caracter specific, n.c.a.
Serviciul de transfer de bani Western Union
6619 - Activitati auxiliare intermedierilor financiare, exclusiv activitati de asigurari si fonduri de pensii

Informatii generale despre parteneriat gasiti la Selectia Partenerilor
Puteti fi actionar la o societate inscrisa la registrul comertului in una din variantele urmatoare: Societate pe actiuni (S.A.), Societate comerciala (S.C.), Societate in comandita pe actiuni (S.C.A.), Societate cu raspundere limitata (S.R.L.), Societate cooperativa mestesugareasca (S.C.M.), Societate in nume colectiv (S.N.C.), Persoana fizica autorizata (P.F.A.), Intreprindere individuala (I.I.), Intreprindere Familiala (I.F.), Asociatie Familiala (A.F.) si/sau la Ministerul de Finante: Institutie financiara nebancara (I.F.N.), Casa de ajutor reciproc (C.A.R.).
In urma completarii si trimiterii formularului de Contact prin internet veti fi apelat telefonic in maxim 24 de ore in zilele lucratoare pentru stabilirea unei intalniri si fixarii detaliilor colaborarii semnandu-se un contract de colaborare.

Siglele produselor si serviciilor lor se afla pe site-ul nostru. Unul din avantajele parteneriatului nostru este dezvoltarea, largirea continua a serviciilor pe care le oferim. Meniul intuitiv al POS permite vizualizarea tuturor produselor si serviciilor disponibile care sunt in continua crestere datorita unei echipe tinere de vanzari prin efortul sustinut de a semna parteneriate noi.

Dupa semnarea contractului, compania noastra va inregistra societatea dumneavoastra in sistemul informatic un-doi Centru de plati.
Se configureaza un echipament (POS sau Terminal dotat cu un Scanner de Cod de Bare) cu un Cod de Identificare unic in relationare (Cod de Client) prin intermediul caruia veti putea derula activitatea de vanzare-incasare ptr o multitudine de produse si servicii aducand un venit aditional companiei dvs.

Cel mai mic POS din cele existente pe piata ptr serviciul Prepay si Plati Facturi va este pus la dispozitie, fiind foarte rapid si eficient.
Consideram ca suprafata ocupata de POS pe tejghea trebuie sa fie minima, fiind la indemana in orice moment fara a fi nevoit sa-l mutati pe rafturi inferioare pierzand timpul atat de valoros.
Cititor_POS_Un-doi

Am venit in intampinarea partenerilor nostri (birouri, magazine specializate, retele etc) investind intr-un sistem de acces rapid la “Serviciul un-doi Centru de plati” permitand vanzarea produselor si serviciilor printr-un calculator (desktop / laptop / tableta) conectat la internet.
Codul de client / parola in vederea accesarii sistemului va este inmanat o data cu semnarea contractului.
In cazul serviciilor de plati facturi calculatorului ii este atasat un cititor de cod de bare iar chitantele se tiparesc prin intermediul imprimantei calculatorului.

Datorita celei mai mari echipe de vanzari, investitiilor si strategiei noastre de a avea o acoperire nationala, putem veni in intampinarea nevoilor dvs. atat in zonele Urbane cat si in cele Rurale in aprox. 7-14 zile.

Numarul mare de POS uri folosite deja de Parteneri si importate de noi in mod direct, Service-ul propriu si dedicat, ne permite instalarea GRATUITA a POS-urilor “un-doi Centru de plati.” in magazinul dumneavoastra.
Pentru a usura vanzarea rapida dupa instalare se realizeaza o sedinta GRATUITA de scolarizare pentru personalul magazinului.

Dupa semnarea exemplarelor de catre Partener, contractele sunt trimise Departamentului Juridic Mobile Distribution in vederea verificarii corectitudinii si conformitatii datelor completate alocand si un numar de inregistrare acestora.
Exemplarul dvs se va trimite de catre Departamentul Juridic prin serviciul postal sau prin reprezentantul firmei in maxim 60 de zile de la semnare.

Cele mai vizibile si atragatoare materiale de semnalizare va sunt puse la dispozitie in mod GRATUIT, prin grija unei intregi echipe de Marketing,
Prezenta lor pe magazin isi vor face imediat efectul semnalizand serviciul imediat dupa instalarea POS.
In functie de tipul magazinului si de spatiul de expunere, ne adaptam cu cele mai potrivite materiale pentru a va oferi cea mai buna vizibilitate si atingerea celui mai bun rezultat in identificarea usoara a magazinului de catre clienti facandu-l si mai atractiv.

Existenta unui POS un-doi Centru de plati. în magazinul dumneavoastra va ofera posibilitatea de a pune la dispozitia clientilor un serviciu de calitate, ceea ce contribuie la diferentierea fata de concurenta a magazinului dumneavoastra.
In felul acesta veti atrage mai multi clienti in magazin, cei care obisnuiau sa-si faca cumparaturile la concurenta vor veni in magazinul dumneavoastra, iar pe cei existenti ii veti putea fideliza mai usor.
Veti observa ca odata cu implementarea acestui serviciu vor creste vanzarile si pentru celelalte produse, astfel incat profitabilitatea va fi deasupra celor din jur.

Pentru fiecare factura incasata prin intermediul POS-ului \"un-doi Centru de plati\" veti beneficia de un comision, valoarea acestuia se stabileste in momentul semnarii contractului de colaborare si depinde de mai multi factori cum ar fi: performanta incasarilor si respectarea obligatiilor contractuale.

Cel mai facil si intuitiv Soft / Echipament va sta la dispozitie in vederea unei utilizari chiar si Non-Stop, echipamentul fiind similar cu cel utilizat la platile cu cardul. Verificarea incasarilor zilnice a soldului si limitelor de credit poate fi realizat prin intermediul unei interfete WEB cu cod de acces putand sti in orice moment stadiul dpdv financiar in relatia noastra.
Acordam o instruire de specialitate in momentul amplasarii POS.
Oferim suport telefonic prin reprezentant.
Echipa dedicata Help Line la nr de telefon: 0372-212121 intre Orele 8:00-18:00 Luni-Vineri, 9:00-15:00 Sambata sau prin email: suport@un-doi.ro

Sigur ca da, este cel mai eficient, rapid, totodata si legal mod de a beneficia de decontarea serviciilor noastre eliminand blocajele de orice fel.
Nu depindeti de transport, agentul postal si de conditiile meteo.
Posibilitatea trimiterii si utilizarii prin mijloace electronice a facturilor este reglementata si acceptata inclusiv in Codul Fiscal.

Cu ajutorul Codului de client si Parola (cunoscuta numai de dumneavoastra) puteti accesa prin internet o zona securizata a Serviciului “un-doi Centru de plati”.
Meniurile sunt simple si intuitive, veti avea acces nelimitat si neingradit la informatiile Limitelor de Credit precum si a valorilor consumate pe produse si servicii.

Sistemul informatic cu acces securizat pus la dispozitia dvs. prin: https://administrez.un-doi.ro va ofera o serie de informatii in timp real despre vanzarile / incasarile / dar si limitele de credit ale aparatului dvs dupa cum urmeaza:
“Limita de Credit Totala Tip Utilitati/Prepay” = este valoarea atribuita firmei dvs. in baza garantiilor depuse si/sau prezentate in relatia cu compania noastra. Aceasta valoare reprezinta suma incasarilor / vanzarilor pe care le puteti efectua fara a face plati catre noi nedepasind termenul maxim de transfer sau depunere prin banca. Aceasta valoare poate sa scada sau sa creasca in timp in baza unei analize de risc, bonitate, nevoi, garantii.
“Limita de Credit Disponibila Tip Utilitati/Prepay” = limita care arata disponibilul valorii in timp real pentru serviciul de plati facturi / incasari utilitati sau Prepay. Aceasta valoare reprezinta diferenta dintre Incasarile dvs. si Platile efectuate prin transfer bancar in contul Mobile Distribution si o puteti vizualiza accesand rapid meniul aparatului.

Atingerea limitei de credit este primul semnal pozitiv al cresterii incasarilor / vanzarilor dvs., aceasta se poate debloca prin urmatoarele metode:
transfer bancar in unul din conturile afisate : Conturi pentru plati prepay respectiv Conturi pentru incasari facturi
In cazul in care este necesara marirea acestei Limite, oferim o varietate de solutii de optimizare / reorganizare / solutii financiare inclusiv de garantare in diferite trepte de valori ptr care va rugam sa va adresati in scris prin email la: suport@un-doi.ro , urmand sa primiti raspuns la solicitarea dumneavoastra in maxim 24 de ore.

Monografie contabila incasare facturi utilitati de la clienti

Varianta 1)
Daca plata se face prin depunere directa in contul Mobile-Distribution:

Incasare factura utilitati de la clienti:
5311 = 462.utilitatiMD
casa in lei creditori diversi

Depunerea incasarii in banca direct in contul Mobile Distribution:
462.utilitatiMD = 5311
creditori diversi casa in lei

Varianta 2)
Daca plata se face din contul dvs. bancar:

Incasare factura utilitati de la clienti:
5311 = 462.utilitatiMD
casa in lei creditori diversi

Depunerea banilor in banca in contul dvs:
581 = 5311
viramente interne casa in lei

5121 = 581
conturi la banci in lei viramente interne

Plata catre Mobile Distribution:
462.utilitatiMD = 5121
creditori diversi conturi la banci in lei

Incasarile de facturi prin “un-doi Centru de plati” nu influenteaza cifra de afaceri.
Asa cum este detaliat in monografia contabila descrisa mai sus, nu sunt implicate conturi de venituri!

Inregistrarea facturii de comision emisa de Mobile Distribution:
4111.MD = 704 valoare fara tva (operatiune scutita cf.art.292 alin.2 lit a pct.3 din legea 227/2015)
Clienti Venituri din servicii

Incasarea facturii prin banca:
5121 = 4111. MD
conturi la banci in lei clienti

Incasarea facturii prin casa:
5311 = 4111. MD
Casa in lei clienti

Banii se pot pastra in acelasi sertar cu incasarile generale a magazinului, iar in momentul in care se face inventarul numerarului, banii din incasari facturi se justifica cu raportul X sau raportul Total care se scoate de pe terminal si care arata incasarile pana la acea ora. (echivalentul raportului X de pe casele de marcat)

Pe langa chitanta eliberata de POS (Terminal) NU se elibereaza si Bon fiscal clientilor.

Legislatia spune ca Bonul fiscal se elibereaza pentru: “produsele livrate si serviciile prestate catre populatie.” Incasarea de facturi si incasarea contravalorii rovinietei nu reprezinta astfel de activitati. Clientii(Populatia) in magazinul d-voastra platesc un serviciu care i-a fost deja prestat de catre furnizorii de utilitati sau servicii!

In cazul PFA, pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate, se utilizeaza Registrul-Jurnal de Incasari si Plati. Incasarile efectuate de dumneavoastra din serviciul de plati facturi se vor inchide cu platile reprezentand viramentele sau depunerile in contul MD a sumelor echivalente. IMPORTANT! Incasarile de facturi prin “un-doi Centru de plati” nu sunt considerate venituri, prin urmare nu influenteaza nivelul acestora.

Emitere bon fiscal si incasare de la client:
5311 = %
casa in lei 704 venituri din servicii prestate 4427 tva colectata

Depunerea incasarii in banca:
581 = 5311
viramente interne casa in lei

Intrarea banilor in contul bancar in urma depunerii:
5121 = 581
conturi la banci in lei viramente interne

Inregistrarea facturii de incarcare electronica emisa de Mobile Distribution:
% = 401.MD
628.ie furnizori alte cheltuieli cu serviciile executate de terti 4426 tva deductibila

Plata catre Mobile Distribution:
401.MD = 5121
furnizori conturi la banci in lei

Din punct de vedere al regimului TVA, in legea 227/2015, art.292, (2) a) pct.3 se specifica: “sunt scutite de TVA tranzactiile, inclusiv negocierea privind conturile de depozit sau conturile curente, plati, viramente, creante, cecuri si alte instrumente negociabile, exceptand recuperarea creantelor”.

Comisionul facturat de MD catre parteneri, reprezinta contravaloarea unor operatiuni de natura financiar-bancara, respectiv a unor servicii legate de plati, remunerarea nu contine tva conform articolului de mai sus.

Da, se poate anula daca se indeplinesc urmatoarele doua conditii:
- Chitantele (original si martor) sa fie in posesia comerciantului, si nu a consumatorului;
- Administratorul societatii sa apeleze (de preferat in ziua in care s-a efectuat incasarea de factura) la nr de tel: 0374-212121 pentru a confirma datele tranzactiei ce se doreste a fi anulata.

Da, odata cu semnarea contractului de furnizare de produse si servicii, o institutie publica poate sa devina partener un-doi Centru de plati, avand in felul acesta posibilitatea sa puna la dispozitia oamenilor toate serviciile: incasarea facturilor, incarcare electronica, roviniete, etc.

1. Plata in numerar catre destinatar: 462.utilitatiMD = 5311 casa in lei creditori diversi 2. Incasarea tranzactiei de primire WU de la MD 5121 = 462.utilitatiMD cazul a) si b) conturi la banci in lei creditori diversi a) pct 2. se intampla in cazul in care Partenerul nu datoreaza catre MD sume din tranzactii de plati facturi sau sume din tranzactii de trimitere WU sau b) in cazul in care Partenerul datoreaza catre MD sume din tranzactii de plati facturi sau sume din tranzactii de trimitere WU, iar plata in numerar pentru tranzactiile de primire WU este mai mare decat totalul acestor sume, MD va achita Partenerului doar diferenta. c) In cazul in care Partenerul datoreaza catre MD sume din tranzactii de plati facturi sau sume din tranzactii de trimitere WU, iar plata in numerar pentru tranzactiile de primire WU este mai mica decat totalul acestor sume, Partenerul va achita catre MD doar diferenta. (A se vedea termenele de plata din ctr de sub-agent) 3. Plata catre MD 462.utilitatiMD = 5121 cazul c) creditori diversi conturi la banci in lei 4. Emiterea facturii de comision catre MD 4111.MD = 704 valoare fara tva(operatiune scutita cf.art.292 alin.2 lit a pct.3 din codul fiscal) clienti venituri din servicii prestate 5. Incasarea facturii 5121 = 4111.MD conturi la banci in lei clienti

Dupa procesul de validare a parteneriatului si evaluarii bonitatii, Partenerul poate opta pentru emiterea unui bilet la ordin avalizat in favoarea MD, beneficiind de urmatoarele facilitati:

1. Primirea in custodie a Echipamentelor in mod gratuit;
2. Obtinerea unei limite de credit care permite oferirea serviciilor de incarcare electronica si incasari de facturi consumatorilor fara sa fie nevoie de investirea banilor in avans;
3. Semnalizarea magazinului cu materiale de mercantizare specifice pentru popularizarea serviciului in randul consumatorilor;
4. Biletul la ordin se va preda in baza contractului semnat intre parti si in baza unui proces verbal.

Daca esti deja partener un-doi Centru de plati, si indeplinesti conditiile de validare prezente in regulament, esti inscris automat in Programul de fidelizare destinat exclusiv partenerilor. Daca nu esti inca partener un-doi Centru de plati, trimite-ne o solicitare de colaborare si te vom contacta noi.

Prin Programul de fidelizare vei beneficia lunar de puncte in urma tranzactiilor pe care le efectuezi. Iti cresti numarul punctelor castigate atat prin activarea unui numar tot mai mare de servicii din portofoliul un-doi Centru de plati, cat si in urma cresterii numarului de tranzactii. Utilizeaza punctele obtinute pe www.chicville.ro si alege cadoul care ti se potriveste din cele peste 3000 de articole diferite!

Prin activarea unui numar tot mai mare de servicii din portofoliul un-doi Centru de plati, iti fidelizezi clientii, altii noi iti vor calca pragul, iti maresti considerabil comisionul obtinut in urma tranzactiilor efectuate si beneficiezi lunar de puncte in urma acestor tranzactii, puncte pe care le poti oricand valorifica in produse pe www.chicville.ro.

Vanzarea produsului Paysafecard intra in categoria operatiunilor cu moneda electronica, nu intra in categoria prestarilor de servicii in sensul art.271 din legea 227/2015, deci acest produs nu se factureaza. Pentru vanzarea acestui produs nu veti emite bon pe casa de marcat, nici un-doi Centru de plati nu va emite factura.

Operatiunile cu moneda electronica se vor efectua prin intermediul terminalelor un-doi Centru de plati, la finalul fiecarei zile veti putea genera raportul Z de pe terminal care este similar raportului Z de pe casa de marcat, in baza caruia veti face platile catre un-doi Centru de plati. De asemenea un-doi Centru de plati va emite si va va transmite periodic rapoarte ce cuprind totalul tranzactiilor Paysafecard tranzactionate

Un-doi Centru de plati poate pune la dispozitia partenerilor sai un POS cu acumulator prin intermediul caruia se pot incasa facturile chiar acasa la consumatori, fara ca POS ul sa trebuiasca sa fie conectat la o sursa de energie.

Platile efectuate de dumneavoastra in intervalul orar 8.00-17.00 se vor opera in termen de 1.5 ore-3 ore in functie de rapiditatea cu care primim informatiile de la banca, interval orar in care se va suplimenta si limita dumneavoastra de credit. Platile efectuate dupa ora 17.00 vor fi operate in sistemul nostru a doua zi dimineata in intervalul orar 8.00-9.00, in acest interval se va suplimenta limita de credit.

Pentru a achita facturile de incarcare electronica si SIM va punem la dispozitie urmatoarele conturi: Conturi pentru plati prepay. Pentru a achita sumele aferente serviciului de incasare facturi va punem la dispozitie urmatoarele conturi: Conturi pentru incasari facturi. Este obligatoriu ca pe instrumentul de plata sa mentionati codul dumneavoastra de client si numele societatii pe care o reprezentati pentru ca informatiile sa poata sa fie operate in mod eficient in sistemele noastre si limita dumneavoastra de credit sa fie suplimentata intr-un interval scurt de timp.

Factura se obtine automat de pe internet urmand pasii urmatori: 1. accesati https://www.roviniete.ro/ro/descarca/i/ si 2. completati campurile corespunzatoare 3. veti primi in maxim 5 minute factura pe adresa de e-mail transmisa. In situatia in care va aflati in imposibilitatea de a accesa link-ul de la Pasul 1, consumatorul care va solicita factura are posibilitatea de a urma personal acesti pasi si va primi factura prin email.

NU aveti nici o penalitate de platit daca reziliati contractul cu noi daca facturile scadente sunt platite la zi si aparatul POS este restituit. Instrumentele bancare oferite drept garantie vor fi returnate in conditiile in care aceste conditii sunt indeplinite. NU aveti nici perioada contractuala minima impusa. Spre deosebire de alte societati NOI NU percepem nici penalitati de reziliere si nici despagubiri aferente perioadei minime contractuale. In parteneriatul cu noi aveti posibilitatea de reziliere ''la zi'' fara sa fiti obligat la plata de despagubiri, conform articolului aferent din contractul de furnizare produse si servicii.

Depunem zilnic eforturi pentru identificarea celor mai eficiente si fluide relationari cu bancile comerciale ptr ca dumneavoastra si clientii dumneavoastra sa beneficieze de cele mai bune servicii posibile. Am pus la dispozitia partenerilor cele mai multe variante de plata necomisionate dintre toti distribuitorii de incarcare electronica si servicii de plati facturi cum ar fi: a) debit direct b) depunere la roboteii/automatele de plata ale bancilor: BCR, BRD, Raiiffeisen Bank. c) depunere la ghiseul bancilor: Banc Post, ING, Credit Europe Bank, Alpha Bank, Pro Credit Bank, OTP. d) oferte speciale cu costuri minime pentru deschidere si administrare de cont din partea bancilor si comision zero la platile efectuate cu OP

Conform legii nr. 70/2015 privind operatiunile de incasari si plati in numerar, valoarea maxima pe care o puteti plati in numerar pentru o factura emisa pe o peroana juridica (firma) este de 5.000 de RON, suma care depaseste acest plafon poate sa fie achitata doar prin instrumente de plata fara numerar.

Nu gasesti raspuns la intrebarea ta?

Completeaza formularul de mai jos pentru a contribui la lista intrebarilor utile consumatorilor!

Intrebarea ta

Nume

Adresa de email

Cod de siguranţă captcha