În 2024, românii au plătit, în medie, 646 de lei pe lună pentru utilități, incluzând facturile de gaze naturale, energie electrică, apă-canal, salubritate și serviciile de telecomunicații (TV, telefonie și internet). Cea mai mare a fost factura pentru gaze naturale, care ajunge în lunile de iarnă până la 446 lei, în medie.
Comparativ cu 2023, cele mai mari creșteri din 2024 au fost înregistrate la serviciile de salubritate (20%) și apă-canal (18%), în timp ce factura medie de energie electrică a beneficiat de o scădere de 7,5%.
Datele au fost obținute în urma unei analize realizate pe baza a peste 35 de milioane de facturi procesate prin aplicația un-doi Centru de plăți și prin rețeaua de peste 11.000 de magazine partenere un-doi Centru de plățidin întreaga țară.
Întreținerea la bloc – una din cele mai mari cheltuieli ale anului 2024
Familiile care locuiesc la bloc au plătit în 2024, în medie, 232 lei / lună pentru cheltuielile de întreținere achitate către asociațiile de locatari. Creșterea medie anuală a fost de aproximativ 9%, cele mai mari majorări fiind în lunile martie și decembrie.
Factura medie la gaz, în continuă creștere
Factura medie la gaz a crescut cu 3.5% în 2024 față de 2023. În lunile de iarnă, cheltuielile au înregistrat creșteri notabile față de anul anterior, ajungând în ianuarie la media de 371 de lei (+9,12% față de ianuarie 2023) și în februarie la o medie de 446 de lei (+15,84%).
Creșteri de până la 20% a facturilor de apă-canal și salubritate
Cele mai semnificative creșteri din 2024, comparativ cu 2023, au fost înregistrate la facturile pentru serviciile de salubritate, care au crescut cu 20%, precum și la serviciile de apă-canal, unde costurile au urcat cu 18% față de anul anterior.
Factura la Energie Electrică, mai mică cu 7,5% în 2024
În contrast, facturile medii la energia electrică au înregistrat o scădere de 7.5%, de la 146 de lei în 2023 la 135 de lei în 2024. Această scădere poate fi atribuită în primul rând măsurii de plafonare a prețului la energie (având în vedere ca la începutul anului 2023 s-au înregistrat și încasări de facturi care nu au beneficiat de plafonare). De asemenea, un impact asupra costului mediu îl are și creșterea numărului de locuințe care beneficiază de energie regenerabilă, prin programe precum Casa Verde, dar și creșterea competitivității pieței de energie.
În medie, anul 2024 a adus o creștere a costurilor pentru utilități, iar pentru consumatori, monitorizarea atentă a acestor cheltuieli rămâne esențială pentru gestionarea eficientă a bugetului lunar.
un-doi Centru de plăți, peste 10 de ani de inovație
În 2024, un-doi Centru de plăți a sărbătorit 10 ani de prezență pe piață, o perioadă marcată de inovație și dezvoltare constantă. Iar aplicația de mobil un-doi a împlinit 4 ani de la lansare, timp în care a devenit un instrument esențial pentru gestionarea plăților, cu peste 500.000 descărcări.
Printre principalele noutăți aduse în anul 2024 de către un-doi Centru de plăți se numără plata recurentă a facturilor, reîncărcarea automată a cartelelor PrePay, achiziția vinietelor pentru Bulgaria (alături de cele existente pentru România și Ungaria), dar și optimizarea proceselor de plăți de asigurări RCA. Aceste inițiative nu doar consolidează poziția companiei ca lider în soluțiile moderne de plată, ci și întărește promisiunea acesteia de a dezvolta noi servicii inovatoare, menite să simplifice și mai mult plățile.
Funcționalitate unică în România: Partajarea locației de consum cu chiriașii
Partajarea locației prin aplicația un-doi Centru de plăți este o funcționalitate inovatoare, concepută pentru a simplifica gestionarea facturilor între proprietari și chiriași. Această funcție automatizează transmiterea facturilor către chiriași, oferind proprietarilor acces facil la toate informațiile necesare pentru a urmări statusul plăților.
Procesul este foarte simplu: proprietarii creează în aplicația un-doi o locație pentru fiecare punct de consum, adaugă furnizorii aferenți și permit chiriașilor să acceseze doar facturile corespunzătoare locației dorite. După acceptarea invitației, chiriașii primesc lunar facturile în aplicație și le pot plăti direct, în timp ce proprietarii pot verifica în orice moment statusul plăților și primesc notificări imediat ce o factură este plătită sau devine scadentă. Prin această funcționalitate, unică pe piața din România, atât proprietarii, cât și chiriașii economisesc timp și se bucură de o vizibilitate foarte bună asupra cheltuielilor.
„În cei 10 ani de activitate, un-doi Centru de plăți a redefinit modul în care clienții își gestionează plățile. Dacă în 2014 un-doi Centru de plăți reprezenta o soluție de plată a facturilor printr-o rețea de magazine partenere, astăzi, după un deceniu de inovație și dezvoltare, suntem mândri să fim una dintre cele mai complexe platforme de plată din România, prin care clienții pot gestiona nu doar facturile de utilități, ci și asigurările RCA, vinietele, taxele și impozitele sau reîncărcările PrePay.
Această evoluție nu ar fi fost posibilă fără încrederea clienților noștri și fără eforturile extraordinare ale echipei noastre. Mulțumim tuturor pentru sprijin și pentru contribuția lor la succesul un-doi Centru de plăți.
În 2025, rămânem dedicați extinderii serviciilor din aplicație și din rețeaua de magazine partenere, dar și dezvoltării de noi parteneriate strategice, pentru a duce experiența clienților la un nivel superior și pentru a răspunde mereu nevoilor lor în schimbare.” (Călin Chira, Manager General un-doi Centru de plăți)
Despre un-doi Centru de plăți
un-doi Centru de plăți este o soluție lansată de Mobile Distribution, companie prezentă pe piață din 1997. Din 2005, compania s-a specializat în distribuția de cartele PrePay ale principalilor operatori de servicii telecom, iar în 2014 Mobile Distribution a introdus soluția un-doi Centru de plăți, un serviciu isteț de încasare a facturilor de utilități prin rețeaua de magazine partenere din toată țara, rețea care a ajuns în prezent la un număr de peste 11.000, la care se adaugă mereu locații noi. În 2020, un-doi Centru de plăți a lansat aplicația de mobil. Astăzi, un-doi Centru de plăți este o soluție completă de plată atât offline, cât și online, care facilitează plățile de facturi către toți furnizorii importanți de utilități naționali, regionali sau chiar locali, dar și serviciile de încărcare PrePay, asigurări, viniete sau plata de taxe. Printre furnizorii parteneri ai un-doi Centru de plăți se numără: Electrica, E.ON, Vodafone, Orange, DIGI, Enel, Telekom, Engie, CEZ, Loteria Română și mulți alții.
Avem vești excelente pentru proprietarii care caută chiriași! Dacă adaugi o proprietate spre închiriere pe imobiliare.ro în perioada februarie – august 2025, beneficiezi gratuit timp de 6 luni de pachetul Boieru’ în aplicația un-doi! Știm că închirierea unei locuințe vine la pachet cu multe responsabilități, iar gestionarea facturilor poate fi …
Ne bucurăm să anunțăm lansarea unui nou serviciu! Începând cu luna aceasta, șoferii pot cumpăra viniete pentru Bulgaria rapid și simplu prin aplicația un-doi sau în magazinele partenere! Vinieta de Bulgaria este necesară pentru toate vehiculele care folosesc rețeaua rutieră națională, indiferent dacă sunt deținute de cetățeni bulgari sau străini. …
Toamna anului 2024 a venit cu facturi medii de 537 de lei pe lună pentru români, potrivit unei analize bazate pe 4,6 milioane de facturi procesate prin un-doi Centru de Plăți. Costurile au inclus gaz, electricitate, întreținere la asociațiile de locatari (sau apă-canal și salubritate) și servicii de telecomunicații. Cele …
Analizele efectuate pe un eșantion de peste 6,5 milioane de facturi (incluzând facturi de apă-canal, curent, gaz, asociații de locatari, salubritate, termoficare, TV, telefonie și internet), procesate prin magazinele partenere un-doi Centru de plăți, confirmă că tendințele observate în vara anului 2024 se mențin și în intervalul iunie-august. Astfel, apar …
Ai un magazin? Dorești să oferi un portofoliu diversificat de servicii clienților tăi?
Cu un-doi Centru de plăți oferi clienților tăi posibilitatea de a achita facturile de apă, gaz, electricitate, telefonie direct la tine în magazin. Pe lângă plata facturilor, cu un-doi poți oferi și asigurări, roviniete & încărcare electronică.