Conform unei analize bazate pe 4,5 milioane de facturi procesate prin un-doi Centru de Plăți, românii au achitat, în medie, 550 de lei pe lună pentru utilități în timpul verii anului 2024. Aceste costuri au inclus facturi la gaz, electricitate, asociații de locatari (sau salubritate + apă – canal) și servicii de telecomunicații, cu variații notabile între lunile sezonului cald.
Cea mai mare cheltuială a românilor în vara lui 2024 a fost pentru asociația de locatari, cu o factură medie de 219 lei. Astfel, locuitorii de la bloc, care au avut de plătit facturi la gaz, electricitate, asociația de locatari și servicii de telecomunicații (TV, telefonie, internet), au achitat lunar, în medie, 549 de lei pentru utilități. În comparație, cei care locuiesc la casă au avut o factură totală medie ușor mai mică, de 532 de lei, acoperind gazul, electricitatea, apa-canal, salubritatea și telecomunicațiile.
Analizând situația lunară, observăm că cele mai mari cheltuieli s-au înregistrat în luna iunie. Locuitorii de la bloc au plătit pentru utilități, în medie, 594 de lei, iar cei de la casă au avut facturi cumulate de 562 de lei. În iulie, aceste sume au scăzut semnificativ, ajungând la 530 de lei pentru locuitorii de la bloc și 512 de lei pentru cei de la casă. În august, facturile au continuat să scadă, cu valori medii de 524 de lei pentru locuitorii de la bloc și 521 de lei pentru cei de la casă.
Principala cauză a acestor diferențe o reprezintă fluctuațiile mari ale facturii la gaz, care în iunie a atins o valoare medie de 158 de lei, scăzând la 101 lei în iulie și ajungând la 88 de lei în august.
Vara lui 2024 a evidențiat nu doar fluctuațiile sezoniere ale costurilor la utilități, ci și diferențele dintre costurile locuitorilor de la bloc și celor de la casă. În timp ce începutul sezonului a adus cheltuieli mari, spre sfârșitul verii s-a observat o ușoară stabilizare a facturilor. Cheltuielile au fost relativ constante pentru salubritate și telecomunicații, însă fluctuațiile majore au fost influențate în principal de utilitățile sezoniere, precum gazul și energia electrică, afectată de utilizarea aparatelor de aer condiționat.
Analizele efectuate pe un eșantion de peste 6,5 milioane de facturi (incluzând facturi de apă-canal, curent, gaz, asociații de locatari, salubritate, termoficare, TV, telefonie și internet), procesate prin magazinele partenere un-doi Centru de plăți, confirmă că tendințele observate în vara anului 2024 se mențin și în intervalul iunie-august. Astfel, apar …
un-doi Centru de Plăți își consolidează portofoliul de servicii financiare prin includerea unui nou partener de renume: Ocean Credit. Începând cu 2 septembrie, clienții pot achita ratele creditelor contractate de la Ocean Credit direct prin aplicația un-doi sau în rețeaua extinsă de peste 11.000 de magazine partenere din întreaga țară. …
un-doi Centru de plăți lansează o nouă funcționalitate menită să simplifice plățile în cadrul aplicației un-doi: reîncărcarea automată a cartelei PrePay!Utilizatorii aplicației pot seta acum reîncărcarea automată a cartelei PrePay o singură dată, iar plata se va efectua automat în fiecare lună. Iată care sunt principalele avantaje: Setarea este simplă …
Ești proprietar de locuințe sau spații comerciale date spre închiriere! Avem vești excelente pentru tine! Aplicația un-doi îți oferă soluția perfectă de gestionare a facturilor cu chiriașii, prin Partajarea Locației, o funcționalitate unică în România. Ce este Partajarea Locației? Această funcționalitate îți dă posibilitatea de a invita chiriașii să acceseze și …
Ai un magazin? Dorești să oferi un portofoliu diversificat de servicii clienților tăi?
Cu un-doi Centru de plăți oferi clienților tăi posibilitatea de a achita facturile de apă, gaz, electricitate, telefonie direct la tine în magazin. Pe lângă plata facturilor, cu un-doi poți oferi și asigurări, roviniete & încărcare electronică.
Follow on social
Follow us on social and stay up to date with the latest news!