Cum au evoluat costurile medii la utilități în 2022 față de 2021

Pe întreg parcursul anului 2022, prin un-doi Centru de plăți s-au desfășurat peste 38 de milioane de tranzacții de facturi de utilități, reîncărcări PrePay, asigurări și viniete, atât în cele peste 11.000 de magazinele partenere din întreaga țară, cât și direct în aplicația de mobil un-doi Centru de plăți.

Am realizat o analiză privind costurile lunare medii per gospodărie cu plata facturilor pentru gaze naturale, apă-canal și servicii de internet-TV-telefonie achitate prin soluția un-doi Centru de plăți, și aruncând o privire asupra procentajelor pe diverse categorii de produse, valorile medii lunare demonstrează o creștere a costurilor în anul 2022 față de anul 2021.

Cel mai mare cost suportat cu utilitățile de către români a fost orientat spre facturile de gaz, valoarea medie a unei facturi la gaz a fost de 265 de lei, în creștere cu 24% față de anul 2021. Majorarea tarifelor/sumelor practicate de către furnizorii de gaz a afectat întreg continentul European, iar dacă stăm să privim contextul măririi prețului materiei cu peste 70% în ultimul an de zile, putem afirma faptul că acest rezultat al analizei este unul prevăzut.

Pentru facturile de apă-canal, există, în 2022, o creștere de 14%, valoarea medie a facturilor fiind de 90 de lei,  în timp ce pentru categoria tv, telefonie și internet s-a înregistrat o majorare cu 13% față de anul 2021, românii achitând o sumă medie de 76 de lei.

În prezent, peste 90% din facturile de utilități emise în România,  chiar și cele emise de furnizorii regionali sau locali, pot fi plătite în aplicația un-doi Centru de plăți, care, în anul 2022, a reprezentat o pondere importantă în rulajul tranzacțiilor totale procesate prin soluția noastră de plată. Aplicația se află într-o continuă dezvoltare, atât în ceea ce privește funcționalitățile, cât și adăugarea de noi furnizori, scopul fiind să aducem serviciile de plată a facturilor de utilități cât mai aproape de utilizatori și să oferim, pe de altă parte, o soluție completă de care românii au nevoie pentru a-și gestiona toate serviciile de reîncărcare PrePay, asigurări, viniete, divertisment ș.a.

Printre serviciile adăugate, recent, în aplicație se numără optimizarea locațiilor de consum, importarea facturilor din galerie sau fișiere și îmbunătățirea istoricului de plăți.

Utilizând aplicația un-doi Centru de plăți, toate facturile asociate contului de utilizator sunt aduse automat în aplicație, care va notifica emiterea și scadența acestora, precum și reînnoirea diferitelor polițe și taxe realizate din contul de client. Ne bucurăm astfel că reușim să oferim utilizatorilor noștri o rezolvare ușoară pentru gestionarea, stocarea și eficientizarea proceselor de plată.

Devino un centru de plăți

Ai un magazin? Dorești să oferi un portofoliu diversificat de servicii clienților tăi?

Cu un-doi Centru de plăți oferi clienților tăi posibilitatea de a achita facturile de apă, gaz, electricitate, telefonie direct la tine în magazin. Pe lângă plata facturilor, cu un-doi poți oferi și asigurări, roviniete & încărcare electronică.