• Aplicația Un-doi
  • General

Plăți facturi

down-arrow
Cum pot achita una sau mai multe facturi scadente?

Din ecranul "Plătește" selectezi facturile pe care dorești să le plătești și continui către plată.

down-arrow
Cum pot să plătesc o factură de utilități?

Cum pot să plătesc o factură de utilități?

Ai mai multe metode prin care poți să plătești o factură, în funcție de opțiunile fiecărui furnizor de utilități:

  1. Prin scanarea codului de bare al facturii utilizând butonul din meniul "Plătește"
  2. Prin adăugarea furnizorului în aplicație din meniul "Servicii" - "Furnizori"
  3. Prin introducerea codului de client
  4. Cash în magazin, prin generarea unui cod de bare din meniul "Plătește"
down-arrow
De ce o factură achitată prin altă metodă apare în continuare ca fiind scadență în un-doi Centru de plăți?

În funcție de sistemul fiecărui furnizor poate dura până la 3 zile pentru că plata efectuată prin altă metodă să se reflecte în contul tău online.

down-arrow
Cui mă adresez dacă informațiile din factura mea nu sunt corecte?

Factura este emisă de furnizorul tău de utilități. Prin urmare orice neconcordanță trebuie adresată direct furnizorului.

down-arrow
De ce o factură plătită prin un-doi Centru de plăți apare ca fiind scadență pe site-ul furnizorului?

Plățile efectuate prin un-doi se decontează în termen de până la 3 zile, în funcție de furnizor și ora la care se face plată. După confirmare, plățile vor apărea la furnizori ca fiind plătite în ziua când au fost efectuate plățile în aplicație. Fluxul este același cu plățile de facturi din alte aplicații.

down-arrow
Cum pot să văd istoricul meu de plăti pe un furnizor?

Accesezi meniurile:

1. "Servicii"

2. "Furnizorii mei"

3. Selectezi furnizorul

4. "Vezi istoric"

down-arrow
Cum pot să văd chitanța cu care am achitat o factură prin intermediul aplicației?

Accesezi meniurile:

1. "Plătește"

2."Facturi plătite"

3. Click pe secțiunea ce cuprinde valoarea plății pentru care dorești să vizualizezi chitanță

down-arrow
Pot să trimit chitanța prin e-mail?

Da, după deschiderea chitanței, ai în colțul din dreapta sus opțiunea de a o trimite prin e-mail, Whatsapp etc

down-arrow
Cum pot să vizualizez o factură a unui furnizor?

Pentru furnizorii cu conturi online pe care i-ai adăugat în aplicație, vizualizezi facturile accesând:

  1. Pagina de Plătește a aplicației un-doi
  2. Intrând în istoric și apăsând pe una dintre facturile plătite
down-arrow
În cât timp ajunge o plată în contul furnizorului?

Termenul de decontare este între 24 și 48 de ore de la data efectuării plății, în funcție de modul de operare a plăților de către fiecare furnizor

down-arrow
Cum plătesc doar facturile scadente?

1. "Plătește"

2. Deselectezi facturile pe care nu dorești să le plătești

3. Totalul de plată din butonul "Plătește" se va actualiza conform selecției făcute

down-arrow
Ce tip de card pot folosi pentru plățile un-doi?

Pentru plățile efectuate în cadrul aplicației se poate utiliza orice card emis de Visa, Mastercard sau Maestro.

down-arrow
Ce reprezintă „coduri de bare generate” ca și metodă de plată în aplicație?

Dacă te afli în situația în care nu folosești cardul pentru plăți, aplicația îți generează un cod de bare pentru toate facturile pe care vrei să le plătești. Cu acest cod te poți duce la orice magazin un-doi Centru de plăți și, prin scanarea unui singur cod, poți achita deodată toate facturile.

down-arrow
Pot achita o altă sumă decât suma afișată prin scanarea facturii mele?

Dacă furnizorul permite acest lucru, se poate. Dacă câmpul care returnează valoarea facturii scanate este editabil, nu îți rămâne altceva de făcut decât să tastezi valoarea pe care vrei să o achiți.

Locații de consum

down-arrow
Dacă dețin mai multe locuințe, cum pot să diferențiez facturile în aplicație?

Fiecare locuință poate să fie alocată unei locații de consum, căreia îi corespunde o iconiță distinctă, astfel încât să ai posibilitatea să o identifici ușor

Ai această posibilitate accesând

  1. "Servicii"
  2. "Furnizori" 
  3. Selectezi furnizorul din categorie 
  4. Selectezi o locație de consum diferită de cele setate deja pentru furnizorul selectat.
down-arrow
Dacă am mai multe conturi online pe același furnizor, pot să le adaug pe toate în aplicație?

Da, ai această posibilitate: 

  1. "Servicii" 
  2. "Furnizori" 
  3. Selectezi furnizorul din categorie 
  4. Selectezi o locație de consum diferită de cele setate deja pentru furnizorul selectat.
down-arrow
Cum pot să verific dacă am setat corect pe fiecare locație furnizorii corespondenți?
  1. Contul meu → Configurări
  2. "Locațiile mele" 
  3. Accesând fiecare locație se va afișa lista furnizorilor aferenți acesteia
down-arrow
Cum pot verifica ce cod de consum am alocat fiecărei locații?

1. Servicii

2. Furnizorii mei

3. Selectare furnizor

4. Selectare locație de consum. 

5.Se afișează pe fiecare locație de consum Utilizatorul și Codul de Client aferent locației de consum

down-arrow
Cum pot să editez o locație de consum?

1. "Configurări"

2. "Locațiile mele"

3. Selectezi locația pe care dorești să o editezi, având posibilitatea să-i schimbi denumirea și imaginea de avatar

down-arrow
De ce să aleg o imagine pentru fiecare locație de consum?

Am adăugat aceasta opțiune pentru că tu să poți identifica rapid în lista ta de facturi proveniență fiecăreia.

down-arrow
Cum pot șterge un furnizor?
  1. "Servicii" 
  2. "Furnizorii mei" 
  3. Selecția furnizorului 
  4. "Șterge furnizor"

Configurare furnizori

down-arrow
Unde pot vedea lista furnizorilor de utilități pentru care pot să achit facturile?

Din meniul "Servicii" alegi "Furnizori" și găsești lista tuturor furnizorilor grupați pe categorii în tab-ul "Categorii”

down-arrow
Cum pot să primesc în aplicație facturile furnizorilor mei?

Este necesară conectarea conturilor online a furnizorilor în aplicația noastră. Această operație durează câteva secunde și se face o singură dată pentru fiecare furnizor pentru care există această opțiune, accesând 1. "Servicii" 2. "Furnizori" 3. "Categorii" prin selectarea din categorii a  furnizorilor care au cont online și setarea datelor de acces (user și parolă)

down-arrow
Cum pot să-mi adaug un nou furnizor pentru care să primesc facturile în aplicație?
  1. Accesezi meniul "Servicii" 
  2. "Furnizori" 
  3. Selectezi furnizorul dorit din categorii
down-arrow
Ce reprezintă lista de furnizori din secțiunea „Furnizorii mei”?

Sunt acei furnizori pentru care ți-ai conectat contul online sau i-ai selectat ca fiind în lista celor pentru care dorești să plătești prin scanarea codului de bare sau în baza codului de client

down-arrow
De ce se cer detaliile de autentificare pentru conectarea cu furnizorii mei?

Ca să iți putem aduce din conturile furnizorilor tăi informații actualizate despre facturile și plățile tale. În acest fel, lunar vei avea toate informațiile de care ai nevoie pentru administrarea și plata facturilor.

down-arrow
Cât de repede se conectează conturile online ale furnizorilor în un-doi centru de plăți?

După validarea datelor de autentificare, conectarea durează câteva secunde. 

Încărcare electronică

down-arrow
Cum pot să achizitionez un cod de reîncărcare?
  1. Accesezi meniul  "Încarcă", 
  1. Accesezi butonul "Cumpără cod de reîncărcare" 
  2. Introduci adresa de mail pe care dorești să primești codul de reîncărcare 
  3. Alegi operatorul și opțiunea de reîncărcare 
  4. Continui cu plata
down-arrow
Cum pot să reîncarc un număr de telefon?
  1. Accesezi meniul  "Încarcă", 
  2. Introduci numărul de telefon pe care dorești să-l reîncarci în câmpul destinat 
  3. Apeși butonul "Încarcă" 
  4. Alegi valoarea cu care dorești să încarci 
  5. Alegi metodă de plată 
  6. După procesarea plății, numărul de telefon se încarcă automat cu valoarea creditului ales
down-arrow
De ce nu am primit încă creditul pe cartela reîncărcată?

Transferul creditului pe cartela ta reîncărcabilă poate dura până la 5 minute de la confirmarea reîncărcării electronice prin un-doi.

Asigurări

down-arrow
Cum pot face o asigurare RCA?
  1. Accesezi meniul "Asigurări 
  2. Alegi "Poliță RCA nouă" 
  3. Introduci toate detaliile legate de autoturism și proprietar 
  4. Alegi oferta care ți se potrivește 
  5. Finalizezi plata
  6. Primești prin email polița
down-arrow
Poate fi folosită polița RCA primită pe email doar în format electronic?

 Începând cu data de 01.07.2020, societățile de asigurare din România vor tipări polițele de asigurare Carte Verde pe suport de hârtie albă. 

Recomandări: 

  • La efectuarea unor călătorii cu autovehiculul în străinătate, în state ale căror Birouri Naționale sunt membre ale sistemului Carte Verde, asigurarea Carte Verde pentru autovehicul este obligatorie și de asemenea este obligatoriu ca asiguratul să aibă asupră sa poliță de asigurare tipărită pe suport hârtie pentru a putea fi prezentată pentru verificare la solicitarea autorităților cu atribuții de control din țările vizitate, cum ar fi poliția de frontieră, poliția rutieră etc.
  • Recomandăm deținătorilor de vehicule ca înainte de plecarea într-o călătorie în afara României să verifice perioada de valabilitate a asigurării Carte Verde pentru ca această perioadă să acopere toată durata deplasării și de asemenea să verifice ca polița să fie valabilă în toate țările traversate/vizitate, respectiv simbolurile acestor țări indicate pe poliță să nu fie barate.
down-arrow
Cum primesc polița de asigurare?

Polița de asigurare o primești direct pe adresa de e-mail comunicată.

Roviniete

down-arrow
Cum pot achiziționa o rovinietă?
  1. Din meniul "Servicii" selectezi opțiunea "Roviniete" 
  2. Alegi "Plătește prin SMS" 
  3. Selectezi tipul autoturismului 
  4. Introduci numărul de înmatriculare și apeși "Continuă" 
  5. Trimiți SMS-ul pregătit de aplicație.

Setări

down-arrow
Cum pot crea cont în aplicație? Cum pot accesa aplicația?

Crearea de cont se face în baza unui e-mail sau a unui număr de telefon, iar pentru confirmare cont trebuie să introduci codul primit prin e-mail sau SMS, cod valabil o singură dată și pentru un timp limitat.          Logarea în aplicație se face prin: user și parolă sau social media (Google, Facebook, Apple).

down-arrow
Cum îmi pot seta amprenta ca și metodă de accesare a aplicației?

Dacă ești deja logat în aplicație și încă nu folosești această metodă, în "Configurări" → "Metode de securizare" → activezi opțiunea de Amprentă sau de Face ID

down-arrow
Cum pot seta ce notificări să primesc în aplicație?

Din "Configurări" activezi sau inactivezi opțiunile care te interesează

down-arrow
Cum îmi schimb parola?

Din:

  1. "Configurări"
  2. "Metode de securizare"
  3. "Schimbă parolă"
down-arrow
Cum îmi schimb codul PIN de acces în aplicație?

Din:

  1. "Configurări"
  2. "Metode de securizare"
  3. "Schimbă PIN"

Securitate

down-arrow
Care sunt metodele de securitate ale aplicației?

Aplicația folosește metode de securizare și criptare a datelor, iar autentificare este necesară pentru protejarea informațiilor.

down-arrow
Cum pot crea cont sigur în aplicație?

Crearea de cont se face în baza unui e-mail sau a unui număr de telefon, iar pentru confirmare cont trebuie să introduci codul primit prin e-mail sau SMS, cod valabil o singură dată și pentru un timp limitat de timp. Logarea în aplicație se face prin: user și parolă sau social media (Google, Facebook, Apple).

down-arrow
Cum pot să utilizez în siguranță aplicația?

Pentru siguranța datelor tale, accesul în aplicație se face de fiecare dată în baza unui cod PIN de 4 cifre setat individual pe telefonul de pe care se accesează aplicația sau utilizând amprenta setată pe telefon.

down-arrow
Pot folosi în sigurantă aplicația fără să am cont?

În cazul în care s-a ales opțiunea de a continua fără cont, poți face plăți de facturi, reîncărcări de cartele prepaid, asigurări sau roviniete, plătind cu cardul, însă informațiile nu sunt stocate în aplicație. Detaliile de care ai nevoie (chitanță, cod de reîncărcare, polița RCA, confirmarea plății cu cardul etc) se vor transmite pe adresa de e-mail solicitată în mod obligatoriu.

down-arrow
Sunt în siguranță datele mele de plată?

Nivelul de securitate al aplicației este în conformitate cu standardele în vigoare. Informațiile ce țin de card sunt stocate în siguranță de către procesatorul de plăți și doar cu acceptul tău. Aplicația folosește metode de securizare și criptare a datelor, iar autentificare este necesară pentru protejarea informațiilor.

General

down-arrow
Comision în magazine

Care este comisionul pe care trebuie să îl plătesc dacă îmi plătesc facturile la unul din magazinele purtând sigla un-doi Centru de plăți?

Nu veți plăti niciun comision, veți plăti doar valoarea de pe factura furnizorului de utilități. Plățile efectuate prin serviciul un-doi Centru de plăți nu implică niciun comision suplimentar.

Plată în magazine

down-arrow
Plată în magazine

Am posibilitatea de a plati o valoare mai mica decat cea inscrisa pe factura?

Da, prin serviciul oferit de magazinele purtand sigla un-doi Centru de plati aveti posibilitatea sa achitati atat o valoare mai mica, cat si o valoare mai mare fata de cea inscrisa pe factura. In ambele variante aceasta plata se va inregistra in contul dumneavoastra de client la furnizorul de utilitati, primind o chitanta doveditoare.

 

Cum imi pot plati facturile in magazinele un-doi Centru de plati?

Foarte simplu, angajatii magazinelor purtatoare ale insemnelor un-doi Centru de plati va vor scana codul de bare al facturilor si va vor incasa contravaloarea lor in numerar. Procesarea tranzactiei se realizeaza rapid si sigur, plata facturii fiind confirmata prin eliberarea unei chitante cu toate detaliile tranzactiei.

 

Este necesar sa pastrez chitanta, dupa efectuarea unei plati ?

Da, este necesar, fiindca reprezinta dovada ca ati efectuat plata. În eventualitatea putin probabila de aparitie a unor neconcordante, chitanta dovedeste ca ati facut plata.

 

De unde stiu daca plata facturii mele prin un-doi Centru de plati se deconteaza pe contul meu si nu se aloca valoarea platita unui alt client al furnizorului de utilitati?

Incasarea se face prin scanarea codului de bare sau cu utilizarea codului dvs.de client sau numar de telefon in cazul furnizorilor de telefonie mobila.
Informatiile din codul de bare, respectiv codul de clientnumarul de telefon sau codul ATM sunt elemente unice care se transmit catre furnizorul de utilitati pentru a se putea aloca plata corect.
Prin urmare, asigurati-va ca prezentati pentru scanare factura corecta sau declarati codul de client/ numarul de telefon corect.
Codul de client sau numarul de telefon vor aparea tiparite si pe chitanta pe care o primiti ca dovada a platii.

Ce trebuie sa fac daca, dupa efectuarea platii prin sistemul "un-doi Centru de plati" primesc o instiintare scrisa de la furnizorul de utilitati sau servicii ca figurez in evidentele sale cu un sold restant (echivalent cu valoarea platita sau alta valoare) ?

Pentru a putea afla corectitudinea informatiilor trebuie sa verificati urmatoarele: data emiterii instiintarii si valoarea restanta.

In cazul in care data emiterii instiintarii scrise este anterior platii efectuate prin sistemul "un-doi Centru de plati" este nevoie de o zi pana cand plata dumneavoastra va fi inregistrata in sistemul contabil al furnizorului de utilitati sau servicii, instiintarea fiind trimisa anterior platii dvs.

In cazul in care data emiterii instiintarii este cu mult dupa data platii efectuate de dvs. prin sistemul "un-doi Centru de plati" rugam verificati soldul restant, este posibil ca acesta sa reprezinte alte facturi emise si neachitate de dvs. neachitate de dvs, doar facturile achitate pot anula intreruperea furnizarii utilitatilor sau serviciilor. Va recomandam sa pastrati intotdeauna chitantele care dovedesc plata pentru eventualele confruntari de sold cu furnizorul dvs. de utilitati sau servicii.

 

Pot sa efectuez platile în numerar si cu cardul?

In momentul de fata, plata facturilor  in magazinele un-doi Centru de plati se efectueaza exclusiv în numerar.

 

Serviciile oferite de un-doi Centru de plati sunt autorizate?

Da, un-doi Centru de plati ofera servicii sigure si autorizate, având încheiate contracte cu fiecare furnizor în parte. Un-doi Centru de plati este mentionat în calitate de canal de colectare autorizat pe toate facturile si site-urile web ale partenerilor sai. Totodata, toate chitantele emise la efectuarea platilor afiseaza sigla respectivului operator/ furnizor.

 

De unde stiu ca plata efectuata prin un-doi Centru de plati este sigura?

Chitanta pe care o primiti la efectuarea oricarei tranzactii reprezinta dovada platii si garanteaza faptul ca furnizorul de servicii va primi cel tarziu a doua zi dimineata suma achitata de dumneavoastra. Data care apare mentionata pe chitanta atunci când realizati o tranzactie prin sistemul un-doi Centru de plati este recunoscuta de furnizor ca fiind data efectuarii platii.

 

Cum procedez in situatia in care am achizitionat o rovinieta si nu am primit factura?

Factura se obtine automat de pe internet urmand urmatorii pasi: 1. accesati https://www.roviniete.ro/ro/descarca/i/ si 2. completati campurile corespunzatoare 3. veti primi in maxim 5 minute factura pe adresa de e-mail transmisa.

 

Pot sa platesc o factura Orange sau Vodafone comunicand doar numarul de telefon?

Da, comunicand numarul de telefon magazinului un-doi Centru de plati acesta are posibilitatea de a va transmite valoarea facturii pe care doriti sa o achitati.

Servicii

down-arrow
Servicii

Pot achizitiona Cartele cu Numar din magazinele un-doi Centru de plati?

Da, magazinele partenere un-doi Centru de plati va pun la dispozitie pachete cu numar ale tuturor operatorilor de telefonie mobila din Romania.

 

Pot reincarca si creditul telefonului mobil in magazinele un-doi Centru de plati?

Da, este suficient sa vizitati unul din magazinele cu insemnele Un-Doi Centru de plati din apropierea locuintei dumneavoastra, si sa cereti vanzatorului o reincarcare directa pe numar sau o cartela de reincarcare in format electronic sau in format plastic, de orice valoare pentru oricare din operatorii de telefonie mobila din tara.
Veti primi incarcarea direct pe telefon sau in format de chitanta sau format plastic care contine codul pin secret, pe care trebuie sa-l introduceti in telefon, pentru reincarcare.

 

Pot sa platesc contravaloarea rovinietei in magazinele un-doi Centru de plati?

Se poate plati contravaloarea rovinietei, in numerar, in magazinele un-doi Centru de plati.

 

Furnizori

down-arrow
Furnizori

In cat timp se va inregistra plata in contul furnizorului de utilitati?

Ca si in situatia in care ati face plata la o banca, aceasta va fi transmisa in contul furnizorului de utilitati cel tarziu a doua zi dimineata, urmand ca procesarea platii de catre furnizor sa se faca imediat sau in ziua urmatoare, in functie de sistemul intern al fiecaruia.

 

Care sunt furnizorii ale caror facturi le pot plati prin serviciul un-doi Centru de plati ?

Siglele partenerilor, produselor si serviciilor oferite se afla pe site-ul nostru fiind in continua crestere si dezvoltare. Aici puteti sa consultati lista furnizorilor parteneri un-doi Centru de plati pentru a vedea ce plati puteti efectua prin acest serviciu.
O echipa tanara de manageri isi dedica timpul si energia dezvoltarii retelei si dezvoltarea parteneriatelor cu furnizorii de utilitati si diferite servicii, care pot fi oferite in format electronic.

 

In ce magazine pot sa gasesc serviciul un-doi Centru de plati?

Serviciul un-doi Centru de plati il puteti gasi in supermarket-uri, minimarket-uri, magazine specializate GSM, magazine mixte cu program extins de lucru, magazine de proximitate unde este afisata sigla un-doi Centru de plati, in care va puteti achita facturile odata cu achizitionarea bunurilor de larg consum .